Shadows of Buenos Aires
tales from three continents
17.12.2021. – 22.1.2022.
Digitalne grafike Roberta Šimraka nastale tijekom posjeta Buenos Airesu obuhvaćane u istoimenoj grafičkoj mapi donose niz isječaka grada, impresija, odnosno fotografskih zapisa koje umjetnik naknadno dorađuje digitalnim alatima.
Grafike su dio šire, kontinuirane prakse – umjetnik nakon putovanja svoje fotografske zapise arhivira, obrađuje, na neki način ponavljajući, utiskujući dojmove i razrađujući ih istovremeno u sjećanjima i opredmećujući ih utiskivanjem na papir. Težeći da impresije s putovanja ne ostanu na konzumerističkoj razini dojma, trenutne atrakcije, Šimrak se zapisima posvećuje, dorađujući ih i time analizira proživljeno. Manipulacija fotografije provodi dojmove kroz filter, odmiče ih od realiteta i dokumentarizma te kreira novu atmosferu doživljenog.
Za razliku od prethodnih grafičkih mapa, primjerice iz Jaipura, koje, obrađene u duhu akvarela odražavaju kolorističko promišljanje i svojevrsni pop-artizam, ova mapa je crno – bijela. Takav pristup odaje određeni stripovski, ali i distopijski prizvuk, motivi grada pomalo podsjećaju na ekspresionistički film, djeluju istovremeno puni života i zlosutnosti.
Vibrantnost potiču kratke linije koje stvaraju dojam neprestane igre svjetla, ritma grada. Takvo rastrzavanje, dezintegracija obrisa omekšava prikaz, rastvara ga i daje mu element nestvarnog, čime odmiče gledatelja od fotografskog zapisa, uvjetne prisutnosti zabilježenog motiva u realitetu. Svaki prizor djeluje kao noćni, stvara se dojam lutanja, prikupljanja nasumičnih impresija, svojevrsnog dislociranog, suvremenog spleena. Beskućnici, ljudi u kafićima, slučajno odabrani šetači, natpisi, reklame, neoni, gužva, usamljenost, raspadnutost i integracija nespojivog. Nemoguće je odrediti u koje je doba dana snimljena originalna fotografija, stvarni kolorit grada ostaje skriven. Naglašen kontrasti svjetlosti i tame čine Buenos Aires iz Šimrakove vizure dinamičnim, ali i nestvarnim.
Zanimljiva je težnja umjetnika da stvorene fotografske zapise uspomena analizira, filtrira i promijeni im vizualni kod, te primjeni na njih određeni način čitanja i set asocijacija. Na taj način gledatelju izlaže polje između dokumentarnog i imaginativnog, upravo onu zonu promišljanja koja se nalazi između direktnog iskustva i manipulacije originalnim materijalom. Sam postupak, čini se, odražava težnju vraćanja originalnoj bilješci, te njezinoj naknadnoj transformaciji posredstvom likovnog promišljanja i tehnologije, čime umjetnik izbjegava suvremeno kolekcionarstvo proživljenih dojmova i jednokratno prisvojenih gradova.
Josipa Bubaš
Robert Šimrak rođen je 1967. godine u Zagrebu.
Polazio je Školu primijenjenih umjetnosti, a potom 1992. godine diplomirao grafiku na Akademiji likovnih umjetnosti Zagrebu u klasi profesora Ante Kuduza.
Od 1995. radi na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu kao asistent na nastavničkom odsjeku na kolegijima Crtanje i Slikanje. Godine 2014. izabran je u zvanje redovitog profesora na Grafičkom odsjeku Akademije likovnih umjetnosti u Zagrebu. Doktorirao je na Sveučilištu u Zagrebu 2018. godine temeljem umjetničkih postignuća.
Od 2001. do 2003. godine kao predsjednik Hrvatskog društva likovnih umjetnika koordinira zahtjevnim projektom obnove Doma hrvatskih likovnih umjetnika – Meštrovićevog paviljona.
Samostalno izlaže od 1989. godine na četrdesetak samostalnih izložbi u zemlji i svijetu
Sudjelovao je u radu brojnih žirija, prosudbenih tijela i umjetničkih savjeta.
Za ostvareni opus nagrađen je brojnim nagradama i priznanjima.
Godine 2012. monografijom Robert Šimrak – Living well is the best revenge s tekstom Ivice Župana u izdanju Art magazina Kontura iscrpno je predstavljena njegova plodna izlagačka aktivnost i njezin snažni stručni i publicistički odjek.
Radno vrijeme galerije za blagdane:
17. – 23. prosinca 2021. radnim danima od 10h do 21h
27. – 30. prosinca 9h – 13h
Badnjak i stara godina – zatvoreno
3. – 7. siječnja 2022. radnim danima 9h – 13h
3. – 22. siječnja 2022. radnim danima od 10h do 21h i subotom 10 – 13h