Glazbeni Knap

13. 5. 2022., 19:30
Filip Novosel, tambura (brač, bisernica)
Mia Elezović, klavir

By 26.03.2022.4 svibnja, 2022No Comments

GLAZBENI KNAP
Petak, 13. 5. 2022. / 19:30
Koncertna dvorana

Filip Novosel, tambura (brač, bisernica)
Mia Elezović, klavir
Program: J. S. Bach, W. A. Mozart, L. van Beethoven, J. Alain, S. Majurec, P. de Sarasate, D. Popper

Ulaz je slobodan!

Na trećem koncertu ciklusa Glazbeni Knap u 2022. godini, posjetitelji će imati prilike čuti djela klasične glazbe obrađena za tamburu i klavir u izvedbi vrsnih domaćih glazbenika, Filipa Novosela i Mije Elezović.

Program:

J. S. Bach: Suita za violončelo III., BWV 1009
(obrada Filip Novosel)
Prelude
Allemande

W. A. Mozart: Sonata za violinu i glasovir u e-molu, KV 304
(obrada Filip Novosel)
Allegro
Tempo di Menuetto

L. van Beethoven: Romanca za violinu i orkestar u F duru, op. 50
(obrada Filip Novosel)

P. de Sarasate: Moscovienne, op. 12
(obrada Vice Zirdum)

J. Alain: Tri stavka za flautu i orgulje
(obrada Filip Novosel)
Andante
Allegro con grazia
Allegro vivace

R. Boukas: Interpido

D. Popper: Koncertna poloneza, op. 14
(obrada Filip Novosel)

+Više o umjetnicima

 

Filip Novosel (14.8.1986., Slavonski Brod, Hrvatska) jedan je od vodećih tamburaša i inovatora na tamburi svoje generacije. Njegov glazbeni izražaj spoj je hrvatske tradicijske glazbe, jazza, klasične glazbe, s vidljivim utjecajima glazbe drugih naroda južne i istočne Europe. 2011. godine postao je magistar glazbene pedagogije na Muzičkoj Akademiji u Zagrebu na temu Tambura i tehnike sviranja tambure u jazz glazbi., dok 2013. godine diplomira cum laude na prestižnoj The New School for Jazz and Contemporary Music u New Yorku, čime se upisao u povijest kao prvi diplomirani jazz tamburaš.
Tijekom studija u Zagrebu zajedno s kolegom Petrom Ćulibrkom (klavir) osniva Novosel&Ćulibrk duo te kvartet Corona, prve glazbene skupine ovakvog instrumentarija koje su za svoj glazbeni jezik izabrale jazz. Valja istaknuti da je kvartet snimio CD pod nazivom Live in Slavonski Brod te nastupio na prvom Avantgarde Jazz Festivalu u Rovinju kao predgrupa Georgeu Bensonu. U to vrijeme Novosel pohađa mnoge jazz seminare no ključan je bio onaj u Bassano del Grappa na kojem Filip osvaja stipendiju i direktan upis na The New School for Jazz and Contemporary Music u New Yorku u konkurenciji od 60 polaznika iz cijele Europe.
Za vrijeme dvogodišnjeg studija u New Yorku Novosel je imao priliku učiti od glazbenih velikana kao što su Reggie Workmann, Vic Juris, Peter Bernstein, Samir Chaterjee, Yosvany Terry i mnogi drugi. S jednim od svojih profesora, virtuozom brazilske gitare Richardom Boukasom osniva duo s kojim snima i CD/DVD Live at St. Michael’s te nastupa u brojnim jazz klubovima u New Yorku. No najvitalnija glazbena suradnja je ona sa mladim slovenskim bubnjarom i kompozitorom Žanom Tetičkovičem, s kojim formira kvintet Balchemy. a valja istaknuti nastupe u SAD-u, Sloveniji i Švicarskoj. Kvintet Balchemy nagrađen je kao pobjednik na natjecanju studenata u istaknutom američkom jazz časopisu Downbeat u kategoriji small jazz combo čime Novosel postaje prvi tamburaš nagrađen od strane ovog uglednog jazz časopisa. Također, Novosel je bio i finalist natjecanja Herb Alpert – young jazz composer award u veljači 2014. u organizaciji ASCAP-a, najvećeg skladateljskog društva u Americi.
Nakon studija Novosel živi na realciji Hrvatska – SAD te nastupa s mnogim glazbenicima, a izdvajaju se Vlatko Stefanovski, Theodosii Spassov, Olli Soikkeli, Kruno Spisic, Ismail Lumanovski te razni ansambli poput TO HRT-a i Hrvatski Tamburaški Orkestar (100 tamburaša) u kojem ima status solista i skladatelja/aranžera. Trenutno je najaktivniji kao član dua Hojsak & Novosel (Bow vs Plectrum) kojeg čini zajedno s virtuozom kontrabasa, Tihomirom Hojsakom. U travnju 2016. duo izdaje album Bow vs Plectrum, a temeljem tog albuma obišli su SAD, nastupajući u uglednim svjetskim dvoranama kao što je The Kennedy Center u Washingtonu. Na ovoj turneji Novosel i Hojsak dobivaju posebna priznanja od američkog kongresa i kalifornijskog senata za promicanje hrvatske kulture u Americi. U studenom 2017. izdan je njihov drugi album Strings Only u suradnji sa gudačkim orkestrom Zagrebačke filharmonije. Album postiže zavidne kritike struke i publike, a mediji ih prepoznaju kao novi hrvatski kulturološki brend. Duo ostvaruje nastupe diljem Europe i svijeta, a nerijetko nastupa i na važnim diplomatskim događajima poput 25. obljetnice diplomatskih odnosa između SAD-a i RH ili predsjedanja RH Vijećem EU. Svoj treći album Perle izdaju u suradnji s Gibonnijem, koji im nakon proteklih 6 nominacija donosi nagradu Porin i to za najbolju instrumentalnu izvedbu za pjesmu Divji cvit u suradnji s Vlatkom Stefanovskim.
Osim kao izvođač, Filip Novosel bavi se i pedagogijom te je trenutno zaposlen kao profesor tambure u Glazbenoj školi u Novskoj. Najveće uspjehe ostvario je s učenikom Markom Martinovićem koji je 2016. bio hrvatski predstavnik na Euroviziji za mlade umjetnike u Kolnu i nastupio u finalu te time postao prvi u povijesti ovog prestižnog natjecanja koji je nastupio svirajući tradicijski instrument. Također, Novosel djuluje i kao vanjski suradnik – asistent na Akademiji za umjetnost i kulturu u Osijeku. Od 2020. godine redovni je član Hrvatskog društva skladatelja.
Novosel je prepoznat kao i marketinško lice te zastupa tambure S. M. Gilg – najstariju radionicu tambura u Hrvatskoj, te AER pojačala – vodeći proizvođač pojačala u svijetu za akustične instrumente.

Pijanistica Mia Elezović studirala je i kao devetnaestgodišnjakinja diplomirala na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u klasi prof. Zvjezdane Bašić. Studij glazbe nastavila je 1995. na Visokoj glazbenoj školi [Hochschule für Musik] u Beču u klasi prof. Hansa Petermandla, a kasnije se usavršavala i u klasi prof. Herberta Seidela na Visokoj glazbenoj školi [Musikhochschule] u Frankfurtu. Usporedo s usavršavanjem u inozemstvu, pripremala je i magisterij na Muzičkoj akademiji u Zagrebu, kojega je iznimno uspješno i apsolvirala. U veljači 2002. diplomirala je klavir i na Visokoj glazbenoj školi u Frankfurtu.
Tijekom studija klavira i stručnih usavršavanja Mia Elezović je sudjelovala u mnogim majstorskim tečajevima i radionicama svjetski renomiranih profesora (Stephen Bishop-Kovacevich, Edith PichtAxenfeld, Oksana Jablonskaja, Leonard Hokanson, John Perry, Jean-François Antonioli, John O’Conor, Daniel Pollack, Philippe Entremont, Lee Fiser, Mauro Giundani).
Od 1999. do 2004. godine podučavala je mlade pijaniste na Internacionalnoj školi u Frankfurtu [Frankfurt International School]. 2004. godine japanska ju je Vlada pozvala na desetomjesečni studijski boravak u Kyoto, tijekom kojega se na Muzičkoj akademiji Showa [Showa Academia Musicae] posvetila intenzivnom studiju djela za glasovir suvremenih japanskih skladatelja.
Od 2005. do 2006. godine bila je docentica na klavirskom odsjeku Umjetničkoga sveučilišta u Kyotu [Kyoto City University of Arts] i na Britanskoj školi [British School] u Tokiju. Istodobno je bila pozvana na festival Terra Magica u Poreču, gdje je kao docentica održavala majstorske tečajeve te ujedno i koncertirala.
Nakon uspješne audicije 2006. godine u Madridu, Mia Elezović angažirana je kao solopijanistica u tamošnjem Španjolskom nacionalnom ansamblu za suvremenu glazbu [Spanish National Ensemble for Contemporary Music].
U rujnu 2007. godine Mia Elezović seli u New York, gdje je od Glazbene škole Manhattan [Manhattan School of Music] dobila punu stipendiju te započela specijalizaciju u programu Contemporary Performance, utemeljenom na proučavanju i izvođenju djela suvremenih skladatelja. Dvije godine kasnije tu je specijalizaciju uspješno završila još jednim magisterijem. Tijekom tog studijskog boravka u New Yorku nastupala je u Carnegie Hallu i Klavirskom salonu Yamaha, a za pjevačke su ju recitale rado angažirali profesori Mark Oswald, Marianne Barrett i Gait Sirguey. 2007. bila je angažirana kao docentica na Glazbenoj školi Alpha [Alpha School of Music (Queens, New York)] i na Muzičkoj akademiji Bergen [Bergen Academy of Music (Oradell, New Jersey)]. 2008. podučavala je mlade pijaniste na Ljetnoj glazbenoj školi u Westfieldu [Westfield-SummerMusic-Programm] te 2008. i 2009. na Školi Ross [Ross School] u New Yorku. Od studenoga 2010. predaje na Kraljevskom konzervatoriju u Liègeu [Conservatoire royal de Liège (Belgija), a u akademskoj godini 2015/2016. bila je docent komorne glazbe na Umjetničkoj akademiju u Splitu. U studenom 2016. postaje docent za komornu glazbu i glasovir na Umjetničkoj akademiji u Osijeku.
Mia Elezović je vrlo rano započela svoju međunarodnu koncertantnu aktivnost. Održala je brojne solističke klavirske recitale, a nastupala je i u mnogim različitim komornim sastavima u Europi, Sjevernoj Americi i Aziji. Kao solistica nastupala je sa Zagrebačkom filharmonijom, Simfonijskim orkestrom HRT, Dubrovačkim simfonijskim orkestrom, Hrvatskim komornim orkestrom te Gudačkim orkestrom Gaudeamus. Kazushi Ono, Pavle Dešpalj, Pascal Rophé, Peter Škerjanec i Zlatan Srzić tek su neki od dirigenata s kojima je do danas vrlo uspješno surađivala. Bila je stipendistica nekoliko uglednih institucija: Fondazione Roma (1994-1996), Soros Foundation (1996/97), Rotary Deutschland (1999/2000) i Ministarstva kulture Republike Hrvatske (2002/2003).
Uz česta i zapažena gostovanja u radijskim i televizijskim programima u Hrvatskoj i Njemačkoj, Mia Elezović rado nastupa na mnogim domaćim i inozemnim ozbiljnoglazbenim festivalima. Spomenimo tek neke: Muzički Biennale Zagreb, Hamamatsu Music Academy Festival (Japan), Schleswig-Holstein Musik Festival (Njemačka), International Holland Music Sessions (Nizozemska), International Keyboard Festival (New York, SAD), Las Vegas Music Festival (SAD), Meranofest (Italija), itd. Kao pijanistica istančanoga sluha, ali i profinjenoga smisla za komorno muziciranje rado je sudjelovala u brojnim glazbenim projektima poput, primjerice, Ljetnih majstorskih tečajeva Hrvatske glazbene mladeži u Grožnjanu. Tu je, od 1996. do 1999. godine, i nastupala s violinistom Geoffryem Whartonom (koncertnim majstorom Orkestra Gürzenich iz Kölna), violistom Vincentom Royerom i violončelistom Johannesom Nauberom. U Frankfurtu je surađivala s prof. Marie-Luise Neunecker (rog), prof. Reinhardom Nietertom (trombon) i prof. Maurom Giundaniem (solopjevanje) i njihovim studentima. U Hrvatskoj je nastupala s poznatim Zagrebačkim gitarskim triom, s kojim je na digitalni nosač zvuka snimila skladbu Tri sonetne bagatele Rubena Radice. Na Muzičkom Biennalu Zagreb, 2013. praizvela je Klavirski koncert dr.Davorina Kempfa, uz pratnju Zagrebačke filharmonije.
Od 2011. članica je ansambla Alisios Camerata čiju su pažnju publike i kritike odmah privukli, a takodjer i pozornost hrvatskih kompozitora svih generacija koji su za njih napisali ili pisu djela. Uz nastupe u Hrvatskoj, sastav je s velikim uspjehom gostovao u Austriji,Cipru, Kanadi i Japanu. Izvedba Takemitsuova ‘Quatraina I’ uz Zagrebacku filharmoniju na na Muzickom Biennalu Zagreb 2015, ujedno je i prva izvedba toga djela u Hrvatskoj. 2014. godine praizveli su djela pisana za njih na Danima hrvatske glazbe u Opatiji, ciji su autori kompozitori srednje i mladje generacije – Bobić, Jelaska, Čop Skender, Tarbuk. Činjenica da u posljednjih 25 godina u Hrvatskoj nije nastalo ni jedno djelo za ovakav sastav, a od pojave Alisiosa nastalo ih je vec nekoliko, takodjer svjedoći o interesu koji ovaj poseban ansambl pobudjuje.
Na poziv proslavljenog tenora Williama Lewisa i Franco American Vocal Academy iz SAD-a, od 2012. Mia Elezović provodi svako ljeto u Salzburgu;u vokalnom programu mladih pjevača s kojima radi na Liedu-u i Mozartovim arijama (ujedno je i menadžerski direktor programa)

NAGRADE I POSTIGNUĆA:
1991. – 1. nagrada na Međunarodnom (hrvatsko-japanskom) pijanističkom natjecanju u Zagrebu
1992. – 1. nagrada na European Music Competition “Città di Moncalieri” (Italija)
1992. – 3. nagrada na Međunarodnom pijanističkom natjecanju u Rimu (Italija)
1995. – Rektorova nagrada Sveučilišta u Zagrebu za japansku koncertnu turneju
1996. – finalistica Međunarodnoga pijanističkog natjecanja u Kobeu (Japan)
1996. – 1. nagrada na Tribini mladih glazbenih umjetnika »Darko Lukić« u Zagrebu te posebna
nagrada Hrvatskoga društva skladatelja za cijelovečernji koncert s djelima hrvatskih skladatelja
1999. – polufinalistica Međunarodnoga pijanističkog natjecanja »Seiler« u Kitzingenu
(Njemačka)
2001. – nagrada Zaklade »Da Ponte« (Njemačka)

Pratite Centar kulture i na društvenim mrežama