Srijeda, 5. 6. 2024. / 19:30
Koncertna dvorana
KALAMOS KVINTET
Dora Draclin, oboa
Yaroslav Sadovyy, klarinet
Aljaž Razdevšek, sopran i alt saksofon
Branimir Norac, bas klarinet
Šime Vuksan, fagot
Gosti ansambla:
Reed kvintet učenika GŠ Pavla Markovca iz Zagreba;
Maša Cišek (oboa), Martin Jakobović (klarinet), Matija Prosinečki (alt saksofon), Mihael Kufrin (bariton saksofon), Noa Matijević (fagot)
Ulaz je slobodan!
Na posljednjem koncertu ciklusa Glazbeni Knap u sezoni 2023/2024 publici ciklusa će se predstaviti Kalamos kvintet, prvi i jedinstveni Reed kvintet (sastav drvenih puhačkih glazbala koji koriste jezičak ili pisak) u široj regiji. Kao jedan od vodećih puhačkih glazbenih sastava u Hrvatskoj, sastavljen od vrsnih domaćih glazbenika bogatog pojedinačnog iskustva i širokog spektra glazbenih ukusa, kvintet od samog svog osnutka nastoji kroz svoje umjetničko djelovanje prezentirati javnosti i hrvatsku glazbenu baštinu.
Uz Kalamos će nastupiti i gosti ansambla, polaznici radionica Kalamos kvinteta – posebnog edukacijskog programa ostvarenog u suradnji s Glazbenom školom Pavla Markovca u Zagrebu.
Program:
Antonio Vivaldi (obr. Y. Sadovyy): Komorni koncert u F – duru
Tempesta di mare, RV570
Adrian Crespo Barba: As you can see I still remember (praizvedba)
Luka Sorkočević * (obr. Y. Sadovyy): Simfonija br. 4
Allegro non tropo
Feruccio Busoni * (obr. Y. Sadovyy): 4 Bagatele op. 28
Wiener Tanzweise
Ton ter Doest *: Cricusmuziek (izbor)
Giovanni Gabrieli **: Canzon in echo duodecimi toni à 10, Ch. 180
David Batinić: Fragments (praizvedba)
Claude Debussy (obr. R. Hekkema): Dječji kutak
* Reed kvintet Glazbene škole Pavla Markovca iz Zagreba
** Suradnja Kalamos kvinteta i Reed kvinteta Glazbene škole Pavla Markovca iz Zagreba
Više o umjetnicima
Specifična boja zvuka i kombinacije instrumentalnih boja u ovom sastavu neiscrpna su inspiracija njegovim članovima, što se osjeća u njihovoj sinergiji i zaigranosti različitim glazbama koje izvode.
Srđana Vrsalović, glazba.hr
Reed kvintet je sastav drvenih puhačkih glazbala koji koriste jezičak ili pisak (engl. reed). To su oboa, klarinet, saksofon, bas-klarinet i fagot uz njihove srodne varijante. Sastav se pojavljuje na svjetskoj sceni prilično nedavno (sredinom 1980-ih). Novi tip ansambla uskoro dobiva priznanje ozbiljne kritike, a ugledni ga časopis Times proglašava «najboljim novim glazbenim formatom na svijetu». Europski stručnjaci s područja glazbe smatraju ovu vrstu ansambla jednom od najperspektivnijih u svojoj branši, o tome govori i činjenica da se akademske godine 2016/2017, na Kraljevskom konzervatoriju u Den Haagu otvara magistarski studij upravo za ovaj tip sastava.
KALAMOS kvintet prvi je i jedinstveni takav sastav u široj regiji. Osnovan je 2013. godine u Zagrebu te u kratkom vremenu ostvaruje niz recitala na važnim pozornicama diljem Hrvatske. Članovi ansambla surađuju s vodećim orkestrima, kazališnim kućama, angažirani su u području glazbenog obrazovanja, studijskoj i festivalskoj produkciji. Bogato pojedinačno glazbeno iskustvo, širok spektar glazbenih ukusa te usavršavanje i studiranje kod vodećih svjetskih glazbenih umjetnika, čini ovaj kvintet jednim od vodećih puhačkih glazbenih sastava u Hrvatskoj.
Dok ne struže piskove, oboistica Dora Draclin rado hodočasti po metal koncertima i festivalima, a osobito se ponosi svojim (zasad) osmerostrukim Iron Maiden iskustvom. Sanja o tome da se jednog dana probudi pod nekim mediteranskim borom te shvati da je globalno zatopljenje pobijedilo i da će
odsad vladati vječno ljeto.
Dora bojkotira društvene mreže kako to i priliči pravim alternativcima, ali srećom, u Kalamos kvintetu dobrog društva nikad ne nedostaje.
Očajno pokušavajući usklađivati sve segmente privatnog i profesionalnog života, klarinetist Yaroslav Sadovyy pretrpava svoj rokovnik sa sve više i više obaveza u nadi da će svemir sam razriješiti neke od njih. I kao u čarobnoj bajci, ponekad mu to uspjeva. Karakterno pripada skupini „uradi sam”, stoga je autor svih transkripcija za Kalamos kvintet, a također nisu mu strani ni kućni popravci, kuhanje, dizajniranje, geopolitika i bezbroj drugih mozgalica.
Aljaž Razdevšek, saksofonist i ljubitelj mačaka, prirode i poezije. Strastveni ljubitelj kave i čokolade. U slobodno vrijeme voli misliti da je masterchef u kuhinji. Skuplja stare saksofone i biljke. Kao saksofonist u kvintetu i općenito osjeća se odgovorno da uvijek istražuje zvuk te prirodu drugih instrumenata kako bi njegov dijapazon boja, artikulacija, zvuka, vibrata i muzičkog izražavanja bio što širi.
Iz mitskih prostora niskih frekvencija stiže nam Branimir Norac sa svojim bas klarinetom. Najviše voli proizvoditi zvukove čvrstog i tamnog baršuna, iako mu ni zvuci vanzemaljaca pri otimanju stoke nisu mrski. Na glazbu je uvijek gledao kao na mapu sa skrivenim blagom. Na putovanje u udaljene krajeve otisnuo se s osam godina, a jedrio je pod zastavama limenih glazbi, simfonijskih orkestara, kazališnih trupa, alternativnih rock bendova, crkvenih zborova, folklornih skupina i plesnih kolektiva. Radio je buku od koje su se tresli zidovi i tiho svirao Bachove invencije-sve po potrebi. Trenutno radi neke nove mape i izmišlja svjetove kojima bi drugi mogli jedriti. Najnoviji je član posade broda Kalamos kojim rado plovi u zagrljaj novih glazbenih oluja i bonaca.
Šime Vuksan je odabrao fagot radi toga što nije bilo bubnjeva na školi, ali kada je vidio fagot pomislio je kako je to “cool bazuka” koju može svugdje nositi i zbog toga odabire taj instrument. U slobodno vrijeme voli ići po koncertima i otkrivati nove bendove i ansamble. Profesor je u glazbenoj školi i katkada mu ide na živce kada neki učenik kaže kako je pisak kriv za netočne note i voli kada djeca izađu s njegove nastave sretni i ispunjeni. U Kalamos kvintetu vidi drage i simpatične ljude sa karakterom!
Koncert je realiziran i uz financijsku potporu Ministarstva kulture i medija RH.