Skip to main content
KoncertiMusic-Mission-Vision

MUSIC – MISSION – VISION
Orkestar mladih glazbenika
25. 11. 2022. u 19.30
Kazalište Knap

By 05.11.2022.8 studenoga, 2022No Comments

Orkestar mladih glazbenika
Mateo Narančić, dirigent
Marija Salečić, sopran

Program:

Sara Glojnarić: Sugarcoating 3

Marko Ruždjak: La frontera, za sopran i komorni orkestar

Petar Hendija: Vremena k’o u priči (praizvedba)

Danijel Legin: Nocturne

Mladen Tarbuk: Sinfonia da camera (L’eco d’Issa)

Ondeggiando
Danzando
Cinguettando
Rimembrandosi 

Orkestar mladih glazbenika djeluje pri Organizaciji mladih glazbenika osnovanoj 2017. godine na inicijativu studenata Muzičke akademije u Zagrebu, s ciljem promicanja i razvitka klasične glazbe te njegovanja glazbene kulturne baštine, posebice među mladima. Udruga je započela djelovanje upravo sa sekcijom Orkestra mladih glazbenika te je s vremenom formirala i sekciju Orguljaša, sekciju muzikologa FusNota, sekciju koja organizira koncerte studenata Muzičke akademije Virtuoso te pedagošku sekciju Musicking. Orkestar mladih glazbenika ostvario je niz nastupa u Zagrebu i drugim hrvatskim gradovima te je dobitnik nagrade Judita na 67. Splitskom ljetu za sudjelovanje u monodramatskoj operi Dnevnik Anne Frank. Od rujna 2021. prvi šef dirigent orkestra je Matija Fortuna.

Mateo Narančić (1996.) školovao se na Visu i u Splitu. Godine 2019. diplomirao je teoriju glazbe na Muzičkoj akademiji u Zagrebu gdje je trenutačno student pete godine dirigiranja u klasi Mladena Tarbuka. Voditelj je Puhačkog orkestra HKUD-a Željezničar, župnog zbora sv. Maksimilijana Kolbea u Zagrebu te Hrvatske gradske glazbe Vis.

Marija Salečić (1996.) studentica je pete godine pjevanja na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u klasi Martine Gojčete Silić. Pjevala je u više studentskih projekata, te nastupila na Muzičkom biennalu Zagreb, na dodjeli priznanja u Uredu predsjednika Republike Hrvatske te na obilježavanju Dana ujedinjenja Njemačke u Zagrebu. Postiže zapažene uspjehe na pjevačkim natjecanjima (Oper Oder-Spree, Éva Marton) te je dobitnica tri Rektorove nagrade.

U svojemu skladateljskom radu Sara Glojnarić (1991.) bavi se estetikom i širim sociopolitičkim kontekstom pop-kulture. Stvara djela za komorne ansamble i orkestar, ali i video-radove te multisenzoričke instalacije. Djela joj izvode međunarodno priznati ansambli za suvremenu glazbu. Sugarcoating 3 treća je skladba iz niza koji se bavi parametričkim aspektima pop glazbe (redukcijom i homogenizacijom tonske visine, ritma i teksture te repeticija). Praizveo ju je Ensemble Mosaik u kolovozu 2022. u Berlinu.

Marko Ruždjak (1946. – 2012.) primio je 2008. godine Nagradu Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti za skladbu La Frontera. Skladatelj je zapisao kako je riječ o „ispitivanju moguće opcije prekoračenja“, a ne o „afirmaciji granice kao nepovredive linije“. Skladba koristi elemente poezije Glorie Anzaldúe, Juane Inés de la Cruz te Emily Dickinson.

Petar Hendija (1993.) zagrebački je skladatelj i nastavnik glazbeno-teorijskih predmeta. Djelo Vremena k’o u priči posvetio je Orkestru mladih glazbenika. „Vremena k’o u priči nije samo učestali frazem, nego je skladba inspirirana književnim konvencijama vremena. Intertekst djela jest Discours du récit, studija Gérarda Genetta iz 1972. godine, koja pruža izvrstan uvid u vrijeme u diskursu, odnosno vrijeme u književnosti koje je konstruirano. Skladba tematizira trajanje i učestalost, poigrava se poretkom, ali istovremeno nameće vlastito vrijeme i konstruira vlastite anakronije“, zapisao je.

Danijel Legin (1984.) djeluje kao docent na Odsjeku za teoriju i kompoziciju na Muzičkoj akademiji u Zagrebu, bavi se pripremom partitura za notno izdavaštvo, rekonstrukcijom filmskih partitura te orkestracijom i aranžiranjem. Aktivan i kao skladatelj, surađuje s hrvatskim i inozemnim izvođačima. Skladba Nocturne stavak je iz suite Cantus-3 koju su naručili i praizveli Berislav Šipuš i Cantus Ansambl 2008. godine. Ovo je prva samostalna izvedba stavka, izdvojenog i revidiranog za ovu prigodu.

Sinfonia da camera (L’eco d’Issa) Mladena Tarbuka (1962.) izbor je od četiri stavka iz njegove suite Sjećanje na Vis koju je praizveo Cantus Ansambl 2008. godine. Novu verziju prvi je izveo Nordic Chamber Orchestra 2019. u Švedskoj pod skladateljevim ravnanjem. „Prvi stavak zaziva morske valove, drugi narodni ples, treći cvrkut ptica, a četvrti vraća sjećanja na sve spomenute doživljaje. Izvorno skladba priča doživljaje s ljetovanja na Visu osamdesetih godina prošlog stoljeća, također mijenjajući vremensko očište, te izgrađujući u posljednjem stavku sjećanja na glazbena zbivanja prethodnih stavaka“, pojasnio je autor.

Pratite Centar kulture i na društvenim mrežama