Skip to main content
Glazbeni Knap

1. 3. 2023.
20:00 Kvartet Turangalila

By 02.01.2023.8 ožujka, 2023No Comments

Kvartet Turangalila / NOVI TERMIN!

Srijeda, 1. 3. 2023. / 20:00
Koncertna dvorana

KVARTET TURANGALILA
Emma Štern, klarinet
Eleonora Hil, violina
Tonko Marković, violončelo
Viktor Čižić, klavir

Gost: Jurica Jurasić Kapun, bariton

Ulaz je slobodan!

Na prvom koncertu ciklusa Glazbeni Knap u 2023. publici ciklusa će se predstaviti ansambl Kvartet Turangalila, sastavljen od iznimno talentiranih, mladih hrvatskih glazbenika koji iza sebe već imaju niz zapaženih rezultata i priznanja. Na programu su djela S. Prokofjeva, G. Mahlera, D. Pejačević, sva tri u obradi V. Čižića, a bit će praizvedeno i djelo hrvatskog skladatelja najmlađe generacije, Nevena Resnika, Notre épilogue.

 

Program: 

Sergej Sergejevič Prokofjev (obr. Viktor Čižić): Uvertira na hebrejske teme

Neven Resnik: Notre épilogue (*praizvedba)

Gustav Mahler (obr. Viktor Čižić): Lieder eines fahrenden Gesellen (Pjesme putujućeg djetića)
Wenn mein Shatz Hochzeit macht
Ging heut’ Morgen übers Feld
Ich hab’ ein glühend Messer
Die zwei blauen Augen

Dora Pejačević (obr. Viktor Čižić): Život cvijeća, op. 19 (*praizvedba)
Visibaba
Ljubica
Ruža
Ljiljan
Crveni karanfili

Više o umjetnicima

Emma Štern (Osijek,1996.) diplomirala je klarinet na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u klasi Davora Rebe. Osvojila je brojne nagrade na državnim i međunarodnim natjecanjima, a usavršavala se kod Gabora Varge, Nicholasa Coxa, Chen Halevi, Tadeja Keniga i drugih. Godine 2012. osvojila je apsolutnu I. nagradu na Natjecanju komornih sastava HDGPP-a u kategoriji trija te I. nagradu i I. mjesto na Državnom natjecanju HDGPP-a u kategoriji klarineta. Sudjelovala je na međunarodnom orkestralnom projektu BISYOC u Engleskoj i Norveškoj, a s Deutsch-Skandinavische Jugend-Philharmonie nastupala je nekoliko puta u dvorani Berlinske filharmonije. Godine 2017. nastupila je kao solistica uz Simfonijski puhački orkestar Oružanih snaga Republike Hrvatske svirajući Weberov Drugi koncert za klarinet. Tijekom i nakon studija nastupala je i sa Zagrebačkom filharmonijom te Cantus Ansamblom, a budući da je uz komornu glazbu veoma zanima i suvremena, članica je i Ansambla za suvremenu glazbu Cantus Junior. Emma je od 2019. zaposlena u GU Elly Bašić kao profesorica klarineta, a u sezoni 2021./2022. je radila kao zamjena u Zagrebačkoj filharmoniji na poziciji drugog klarineta te s orkestrom sudjelovala na turneji u Velikoj Britaniji. Trenutno je članica Ansambla OKTOS i kvarteta Turangalila.

Eleonora Hil (Zagreb, 1996.) violinu je počela učiti u GU Elly Bašić u klasi prof. Helene Žubrinić. U srednjoj školi nastavlja kod prof. Borivoja Matinića-Jerčića, a 2014. godine upisuje Muzičku Akademiju u Zagrebu kod prof. Martina Draušnika. Usavršavala kod Eve Hühn, Illana Schneidera, Anđelka Krpana, Marine Sorokowe, Leonida Sorokowa, i drugih. Dobitnica je mnogobrojnih nagrada na regionalnim, državnim i međunarodnim natjecanjima. Nastupala je više puta honorarno kao članica Zagrebačke filharmonije, Hrvatskog Komornog Orkestra, orkestra HNK-a Ivana pl. Zajca u Rijeci, orkestra HNK-a u Splitu te orkestra „Nuova orchestra Ferruccio Busoni“ u Trstu. Također, često nastupa u Cantus Ansamblu – s kojim je 2019. nastupala na Venecijanskom Bienallu – i članica je novonastalog Cantus Junior Ansambla. Svirala je u “Mediterranean Youth Orchestra“ i  EUphony orkestru. Kao koncertna majstorica i solistica svirala je u omladinskim „Ceman Youth Orchestra“ i „Pannon Youth Orchestra“ u Grožnjanu, Budimpešti, Veneciji, Rijeci i Eisenstadtu – na Herbstgold festivalu. 2019. godine provela je jedan semestar u Trstu na konzervatoriju „Giuseppe Tartini“ u klasi Massima Bellija u sklopu programa Erasmus+. 2021. godine diplomirala je sa odličnim uspjehom na Muzičkoj akademiji u Zagrebu.

Tonko Marković (Zagreb, 1998.) diplomirao je u klasi Monike Leskovar 2021. godine na Muzičkoj akademiji u Zagrebu. Violončelo od sedme godine svira u Glazbenoj školi Vatroslava Lisinskog u klasi Dalibora Crnogorca, a usavršavao se kod Tobiasa Stosieka, Davida Grigoriana, Istvana Varge, Pavla Zajceva i drugih. Na državnom natjecanju HDGPP-a 2016. godine osvojio je I. nagradu. Tijekom akademskog obrazovanja svirao je u brojnim orkestrima poput SEYO, Orkestar mladih glazbenika, SO Muzičke akademije u Zagrebu, orkestar HGM-a, CEMAN te u Zagrebačkim mladim filharmoničarima. Povremeno honorarno svira u Zagrebačkoj filharmoniji i Zagrebačkim solistima. 2018. godine je ostvario solistički nastup s Haydnovim koncertom u C-duru za violončelo i orkestar u pratnji Simfonijskog orkestra Muzičke akademije u Zagrebu. 2021. godine u ansamblu Orkestra mladih glazbenika u suradnji s HNK-om u Varaždinu na 67. Splitskom ljetu izvedbom monoopere G. Frida “Dnevnik Anne Frank” osvaja Nagradu Judita za najbolje glazbeno ostvarenje. Djeluje kao violončelist u orkestru Opere HNK-a u Zagrebu.

Viktor Čižić (Zagreb, 1996.) aktivno djeluje na svim frontama glazbene umjetnosti – od solističkih i komornih nastupa do skladanja i aranžiranja. Solistički je nastupio sa Zagrebačkom filharmonijom, Riječkim simfonijskim orkestrom, Zagrebačkim solistima, Tamburaškim orkestrom HRT–a i drugima. Također, održava solističke recitale promovirajući domaće stvaralaštvo i novu glazbu. Njegove vlastite skladbe i aranžmane praizvodili su Tamburaški orkestar HRT-a, pijanist Vladimir Babin, čembalist Franjo Bilić, bariton Jurica Jurasić Kapun i kvartet Turangalila, te on sam. Diplomirao je klavir na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u klasi Filipa Faka, a studirao je i u klasi Franka van de Laara i Ralpha van Raata u Amsterdamu. Trenutno je zaposlen kao umjetnički suradnik na Muzičkoj akademiji u Zagrebu, a održao je i gostujuća predavanja i seminare na konzervatorijima u Zwolleu i Amsterdamu u Nizozemskoj.

Jurica Jurasić Kapun (Čakovec, 1994.), bariton koji se kao vokalni solist iskazao na gotovo svim frontama klasične glazbe, završio je studij pjevanja na Zagrebačkoj Muzičkoj akademiji u klasi profesorice Vlatke Oršanić. Prije studija u Zagrebu proveo je jednu godinu na Sveučilištu za glazbu i scenske umjetnosti u Grazu. Izvan okvira formalnog obrazovanja usavršavao se na međunarodnim majstorskim radionicama kod vrhunskih glazbenika kao što su Melanie Diener, Thomas Hampson i drugi.
Na pjevačkim i glazbenim natjecanjima u Hrvatskoj i inozemstvu odlikovan je s nekoliko nagrada, pri čemu su ga prepoznali i predstavnici raznih kazališta i opernih kuća te je dobitnik nekoliko posebnih nagrada izručenih od kazališta u Češkoj i njemačkoj.
Prve scenske i koncertne nastupe uspješno ostvaruje još kao student i to u HNK Zagreb, Kazalištu Komedija, Koncertnoj dvorani Lisinski HGZ-u te drugim poznatim mjestima događanja, kako u Zagrebu, tako i izvan metropole. Kao koncertni solist se istaknuo uz Zagrebačku filharmoniju, Simfonijski orkestar Muzičke akademije, Tamburaški orkestar HRT-a, Zbor HRT-a, Stuttgartsku filharmoniju i druge ansamble, pri čemu je ostvario uspješne suradnje s hrvatskim i stranim dirigentima. Često nastupa s mladim hrvatskim pijanistima od kojih posebno valja istaknuti Viktora Čižića i Davida Vukovića.
Trenutno djeluje kao slobodni umjetnik te često nastupa u opernim produkcijama u HNK Zagreb i HNK Ivana pl. Zajca u Rijeci, a svoj trag je ostavio i na Muzičkom biennalu Zagreb, Opernom festivalu u Savonlinni (Finska) te drugim glazbenim i opernim festivalima.

Više o programu

Neven Resnik rođen je u Varaždinu 1995. godine. U rodnom se gradu obrazuje kao orguljaš i pijanist, nakon čega upisuje studij kompozicije na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u klasi maestra Mladena Tarbuka. Nakon završenog studija djeluje kao skladatelj te nastavnik teorijskih predmeta i kompozicije u Glazbenoj školi u Varaždinu. Skladbe mu se izvode na brojnim produkcijama, koncertima i diplomskim ispitima studenata Muzičke akademije u Zagrebu.

Skladba Notre épilogue za klarinet, violinu, violončelo i klavir nastala je na poticaj kvarteta Turangalila. Kroz glazbu, autor nastoji prikazati jedinstveni spoj melankolije i prihvaćanja sudbine pomoću boje slobodnog atonaliteta ali u domeni estetike lijepog. Skladba je koncipirana kao odraz transformacije duševnog stanja zamišljenog pripovjedača od tuge i čežnje prema prihvaćanju i spokoju. Preobražaj se očituje u postepenoj promjeni od disonantnog harmonijskog jezika i kraćih melodijskih linija prema konsonantnom i gotovo ambijentalnom završetku ove jednostavačne kompozicije.

Neobičan aranžman originalno klavirske skladbe Život cvijeća skladateljice Dore Pejačević nastao je s ciljem da se na jedan dodatan način podrži trenutna uzlazna putanja hrvatskog stvaralaštva u svijetu, kojom dakako prednjače orkestralne i simfonijske izvedbe najznačajnijih djela Dore Pejačević. Bogat glazbeni jezik kasnog romantizma poslužio je kao dobro plodno tlo za instrumentalnu elaboraciju inače veoma kompaktnih stavaka, a različitost u boji među instrumentima u kvartetu samo dodatno proširuje muzičke mogućnosti koje kao predložak daje ovaj antologijski stup domaće klavirske literature. (V. Čižić)

Pratite Centar kulture i na društvenim mrežama